XIIIè Festival Tiana Antica

01 de maig 2010

.: Dissabte 29 de maig de 2010

Bach i els seus contemporanis
Pere Ros - Viola de gamba
Mar Tejada - Clavicèmbal

Lloc: Ermita de l'Alegria
Hora: 21h30
Preu: Entrada Gratuïta

Programa:

Primera part
Marin Marais (1656-1728)
Suite en mi major (Prelude, Allemande, Courante, Sarabande, Gigue,
Pavane selon le goust des anciens compositeurs de luth, Chacone).
Jean Henry d’Anglebert (1628-1691)
Prelude non mesuré
Antoine Forqueray (1672-1745)
Peces en sol menor (La Marella, Sarabande «La D’Aubonne», La
Bournonville)

Segona part
Georg Friedrich Händel (1685- 1759)
Suite en sol menor HWV 432 (Ouverture, Allegro, Sarabande, Gigue,
Passacaille)
Johann Schenk (1660 - ca. 1712)
Capriccio i fuga en re major
Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Sonata per a clave i viola da gamba en re major, BWV 1028 (Adagio,
Allegro, Andante, Allegro).


PERE ROS
Amb una dilatada experiència com a solista de viola da gamba, instrument noble durant tres segles, Pere Ros conrea un riquíssim repertori amb l'ajuda d'uns instruments esdevinguts joies amb el pas del temps, d'unes fonts històriques inesgotables i d'un notable bagatge tècnic, basat en la intuïció i l'estudi.
Després de fer els seus estudis a l'Escolania de Montserrat, al Conservatori municipal de Barcelona i a la Schola Cantorum de Basilea (Suïssa), i d'una llarga estada a Suïssa i Alemanya, exercint-hi com a concertista i com a docent (Musikhochschule de Karlsruhe i Conservatori d'Hamburg), és actualment professor del Real Conservatorio superior de música de Madrid. És membre fundador del quintet de violes Banchetto musicale i acompanyant de nombrosos músics arreu d'Europa.
Els seus recitals l'han dut a bona part d'Europa i a l'Amèrica llatina: Festival Oude Muziek, Utrecht, Festival internacional de música antiga de Barcelona, Música antigua de Úbeda y Baeza i Festival Internacional de Música y Danza de Granada, així com en sales d'Espanya, França, Holanda, Alemanya, Dinamarca, Suïssa, Àustria, Itàlia, Estònia i Uruguai. Ha impartit cursets a Espanya i a l'estranger: Daroca, Mijas i Gijón (Espanya), Evora (Portugal), Belluno i Urbino (Itàlia), Dole i Ornans (França), Niederaltaich (Alemanya) i Viena (Àustria).
Tant aviat en la seva discografia com a solista i com a membre del quintet de violes Banchetto musicale (Melisma / Wiesbaden; Arsis / Osca) com en les seves col.laboracions d'acompanyant, algunes d'elles editades per EMI, Claves o bé Archiv-Produktion (amb Victoria de los Ángeles, Teresa Berganza, Kurt Widmer, Hans-Martin Linde, Christopher Hogwood, Conrad Steinmann, Wieland Kuijken entre molts d'altres), ha palesat una notable activitat.
Ha estat membre dels jurats de l'Internationales Bach-Abel-Wettbewerb für Viola da Gamba de Köthen (Alemanya, 1997 - 2009), i del Concurs de música de cambra Montserrat Alavedra a Terrassa (1996 i 1998).


MAR TEJADAS
Comença els seus estudis musicals amb el seu pare Fidel Tejadas, organista de San Lermes en Burgos, on molt aviat treballa com a organista titular.
Després d'acabar els estudis de piano amb Miguel Castañera, es trasllada a Madrid per tal d'estudiar orgue amb Anselmo Serna i clave amb Tony Millan, obtenint el 1991 el premi de
fí de carrera en l'especialitat d'orgue al Real conservatorio superior de música de Madrid. El 1992 amplia els estudis d'orgue amb el professor Hubert Meister, a Weilheim (Alemanya).
Ha col.laborat amb nombroses orquestres, entre les que destaquen: ORTVE, Orquesta Nacional de España, Orquesta de la Comunidad de Madrid, Orquesta Nacional Siria, Orquesta barroca de Sevilla i l'orquestra barroca de la Universitat de Salamanca, així com amb grups especialitzats en música antiga com ara són: Scordattura, Música antigua de El Escorial, Ars Taki i Camerata Iberia. Amb ells ha realitzat diversos enregistraments discogràfics (Alma Musik) y radiofònics (RNE). Actualment és professora de clave al conservatori professional Arturo Soria de Madrid i forma part del grup Xàcara.